27 Ağustos 2018 Pazartesi



YOL NOTLARIM / ANTAKYA


Fatih ve sevgili dostumuz @hilalyasli ile birlikte yollardayız.
                     Bugünden itibaren bölgeyi dolaşacağım yol boyunca edindiğim izlenimleri sizinle paylaşmayı planlıyorum.


                     Öncelikle, Mardin'de sezon açılmadan önce Fatih ile beraber restoranımızın tedarikçilerini ziyaret etmek istedik. Ben bunu her yıl düzenli olarak yaparım zaten.
                      Malzememi kendim seçerim.Önce üreticimin halini hatırını sorar mutlaka çayını içerim.O yılki üretimleri üzerine sohbet ederiz. Sonra o yılki malzememin siparişini veririm.
            Bu sebeple 20 yıldır güçlü bağlar kurduğum benim için özenerek üreten muhteşem insanlar var hayatımda!


Yemek yaparken malzemenin duygu işi olduğuna inanıyorum.
                     İllaki beş duyumla algılamam lazım!Hissetmenin işin yarısı olduğunu düşünüyorum çünkü. Hiçbir zaman günü kurtarma çabası içinde olmadım..
                         Yıllardır restoran işletiyorum ve bunu tüm kalbimle belirtebilirim ki; bu zamana kadar                          hiçbir zaman yemek yaparken maliyet hesabı yapmadım❗️Çocuklarıma, en kıymetlilerime                              yedirmediğim hiçbir şeyi bir başkasına da yedirmedim❗️20 yıldır etimi, sebzemi, baharatımı,                         peynirimi, bakırımı vs tedarik ettiğim insanları hiç değiştirmedim. Kullandığım malzemenin tüm               üretim aşamalarını iyi öğrendim. Eğer iyi, temiz ve adil gıdaya ulaşmak istiyorsak işin toprağından başlamak gerekiyor.


                 Benim için önemli olan; misafirimin önüne koyduğum tabağın lezzetinden fazlasını hissetmesi! O yemeğin gerisinde yemeği yapandan fazlası olduğunu hatırlatması..

🔻Gıda endüstrisinde şimdi geldiğimiz noktayı göz önünde bulunduracak olursak bu hatırlatmalara oldukça ihtiyacımız olduğunu görüyorum!

🔻Tarımdan, üretimden ve en önemlisi sağlığımızdan vazgeçemeyiz. Yerel üretici ve yerel ekonomiyi ayakta tutmak aslında hepimizin katkısı ile mümkün!

🔻Gelişen küresel gıda firmalarına karşı mücadele eden küçük üreticinin elindeki ürünün hakkını ödeyerek yerel üreticilerimizi hep birlikte ayakta tutmalıyız!

                           İyi gıdayı artık çok az insan üretiyor maalesef. Bu insanların ayakta kalması para                                         kazanması demek, dahası; işini devam ettirmesi, toprağından vazgeçmemesi, çocukların babasının işini devam ettirmesi demek! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder