13 Şubat 2020 Perşembe

AMERİKA-II


Turkiye'ye dönmek  için gün sayıyorum. Uc haftadir buradayim ve cok özledim. En cok ne ozledin diye sorarsaniz? Cok sey var ozledigim ama  en cok cocuklarimi, Mardin'i ve demli cayi ozledim.
🌟🌟🌟🌟
Amerika'daki çalışma programı, burada yürütülen projeleri görüp deneyimleyebilmem ve benim  çalıştığım projeleri geliştirebilmem acisindan bana cok sey katti diyebilirim. Bir cok eyalet gezdik. Gunde  sayisi en az iki  olmak üzere ziyaretlerimiz ve  toplantimiz oluyor. Uzaktan bakınca Türkiye'nin ve Türk insanının, mülteciler ve sığınmacılar konusunda ne kadar özveri gösterdiğini daha iyi anliyorsunuz.
🌟🌟🌟🌟 2018 yilinda Amerika'ya kabul edilen (kabul edilenler bir secim ile aliniyorlar) multeci sayisi 28 bin.(Bu sayının içinde Suriyeli yok) 2019 sayisi 30 bin olması planlanıyor. Turkiye'nin kabul ettigi siginmacilar resmi kayıtlarda 4 milyon gibi gozukse de bana kalırsa gercek sayı 6 milyona yaklaşıyor. Rakamlar kıyaslanamaz bile! Dedim ya gördükçe ve yaşadıkça daha çok düşünme fırsatınız oluyor. Burasi yüz yildan fazladir mültecilerin gocune sahne olmus bir ülke. Aslında deneyimliler  ve ona göre bir sistem kurmuşlar. Biz çok hazırlıksız yakalandik. Ne kadar süreceği belli olmayan bir misafirliği insani olarak kabul ettik. Ama işimiz çok zor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder