31 Ocak 2018 Çarşamba

Kuraklık




Merhabalar... Yerli Malı Haftası’na dair yazdığım yazı üzerine bir çok mesaj aldım. İlginiz için teşekkür ederim. “Özellikle yerel ürün tercih edin diyorsunuz ancak yerel dediğiniz ürünler çok pahalı” diyen bir çok takipçimiz var. Peki yerel ürünler neden pahalı? 
İşim dolayısı ile çok fazla seyahat ediyorum. Seyahatlerimde uçakta cam kenarında oturmayı tercih ediyorum. Gökyüzünden aşağıya baktığımda, ekili tarım arazilerini kalemle çizilmiş gibi kahverengi, yeşil, sarı renkleri ile birbirinden ayrılmasını izlemeyi seviyorum. Hele ki Mardin’e gidiyorsam, Kayseri’den sonra Diyarbakır’a kadar Dicle Fırat Nehrinin kapladığı alanla birlikte, nehirlerin verimli havzasının ulaşabildiği uçsuz bucaksız ovaları görebiliyorum. 
Geçen yıl iş için Ürdün’e giderken Akdeniz’i geçtikten sonra yukarıdan gördüğüm manzara tedirgin ediciydi. Görmeye ve izlemeye alışık olduğum tarım arazilerinin yerini, sapsarı kumdan başka hiçbir şeyin olmadığı çöller alınca içim ürpermişti. İklimini ve coğrafyasını kitaplardan okuduğunuzda o kadar etkilenmiyorsunuz belki ama çıplak gözle gördüğünüzde endişe duyuyor ve çaresiz hissediyorsunuz. En azından ben böyle hissettim. Yolculuğum boyunca ülkemizdeki suyun, toprağın, ağacın ne kadar değerli olduğunu düşünmüştüm. Bu kadar değerli bir coğrafyada bolluk bereket içinde yaşadığımızdan belki de içinde bulunduğumuz zenginliğin farkında olmadan acımasızca tüketiyoruz. Maalesef elimizdekileri yitirmeden değerini anlayamamak gibi alışkanlığımız var geçmişten gelen! Ben tarım sahalarında çalışmadan önce bir tarım ülkesinde yaşadığımdan belki de, birçok insan gibi organik kavramının anlamsız, aşırı pahalı olmasının da tamamen reklam amaçlı olduğunu düşünüyordum. Son beş yıldır çiftçiler ile beraber çalışıyorum ve onların ayakta kalma çabalarını, hakkı ile üreten yerel üreticinin karşı karşıya kaldığı zorluklara şahit oluyorum. Emek verdikleri üretim sürecinin yanı sıra, ülkenin tarım politikasının getirdiği ağır yükler karşısında ayakta kalmaya çabalıyorlar... Her birine inanılmaz saygı duyuyorum. 


Hello… I have received a lot of messages after what I have written on the Week of Domestic Goods. Thank you for your interest. There were a lot of followers in particular saying that “You tell us to prefer local products but the products that you mention are very expensive”. So why are these products so expensive?
I travel a lot due to the nature of my job. I prefer to sit on the window side especially during my domestic flights. As I look down from the sky, I like to watch the brown, green and yellow colors on the agricultural lands, which seem as if they were drawn by a pen. Especially if I’m headed towards Mardin, after passing over Kayseri; I can see the endless plains, where the fertile water basins of the Tigris and the Euphrates River reach towards Diyarbakır.
Last year, as I was travelling to Jordan for a business trip, the scene that I have seen from above after passing over the Mediterranean Sea was worrying. The view of the deserts that are made up of nothing but yellow sand, instead of the scenery that I was used to seeing has sent shivers down my spine. When you read about the climate and geographical characteristics of this country from a book, maybe you are not touched by it as much as when you see it with your own eyes. You feel worried and hopeless. At least, that was how I have felt. During my journey, I have kept thinking how precious our country was in terms of water, soil fruitfulness and richness. Before I was working on the agricultural fields, like many others, I was thinking that the concept of being organic was meaningless and was only for commercial reasons and thus being ridiculously expensive. Maybe it was due to the fact that I live in an agricultural country. I have been working with the farmers for the past five years and I witness their struggle to stay alive and the difficulties that the local producers are facing. They try to survive along with the production process, despite the overwhelming difficulties that are brought by the country’s agricultural policies. I have a lot of respect for each and every one of these people.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder