27 Ağustos 2018 Pazartesi

Bundan tam 20 yıl önce, Mardin’de bir değişime inandım..
🌟🌟🌟
Bana inanan 21 Mardinli kadınla işe mutfaktan başlayarak bir değişim başlattık. Biz 21 kadınla beraber açtığımız restoranla insanların en iyi bildiği işten başlayarak bir şehrin ekonomisini nasıl değiştirebileceklerini diğer insanlara gösterdik..
🌟🌟🌟
Bana inanan 21 kadınla hayat bulan Cercis Murat Konağı; Mardin’in ilk turizm yatırımıdır. 
Cercis Murat Konağı örneğinden yola çıkan Mardinliler, zamanla tarihi evlerini restoran ve otele çevirerek, şehrin turizmine yatırım yapmaya başladılar. Üstelik yabancı yatırımcıya gerek kalmadan!
🌟🌟🌟
Bu değişimle, Cercis Murat Konağı’nda önce 1999 yılında resmi kayıtlara göre Mardin’i ziyaret
eden turist sayısı 11 bin ve yatak kapasitesi 220 iken, 2018 yılında turist sayısı yılın ilk yarısında 1 milyona ve yatak kapasitesi de 11.700’e kadar ulaştı.
🌟🌟🌟
Sadece insanlara yeni ya da yerel lezzetler ikram etmeyen; hayatlara dokunan,
kadınları özgürleştiren, kültürel zenginliği üretimle birleştiren bir yer sadece bir
restoran olmadığı gibi, ben de yalnızca yemek pişirip sunan bir şef
olamazdım. Olmadım da..
🌟🌟🌟
Şimdi bir avuç Mezopotamyalı kadınla dünyayı değiştirmeye niyet ettik! Onların kadim bilgileri ile geleneği geleceği dönüştürmek, geleceğe bırakacak emanetlerimiz için yola çıktık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder