3 Mayıs 2021 Pazartesi


 
Döndüm, dolaştım, uyku tutmadı. Tansiyon sorunu olan birisi olarak bütün gece tansiyon aleti kolumda sürekli makinenin tuşlarından elimi alamadım. Bir türlü sakinleşemedim.

▶️Siirt, Batman, Mardin, Diyarbakır ve Sanlıurfa'da gelen haberler hiç iç açıcı değil maalesef!

‼️KURAKLIK! CANIMIZI YAKMAYA BAŞLADI!

‼️Çiftçinin ürünü kurudu. Su bitti. Buğdaylar basaklanmadi veya basaklarin için dolmadı.

‼️Elektrik faturaları cok yüksek geldiği için çiftçi daha fazla sulama yapmak istemedi ve tarlalar bir bir sökülmeye başlandı.

‼️Aksam önce Rasim Abi ile konustuk.Ben perşembe ürünü kaldırıyorum, Ebru saman bile çıkmaz üründen, dedi.

‼️Süleyman, pamuk ektik abla, bende kuyu var ama elektrik faturası ile başa cikabilecegimi düşünmüyorum. Ne yapacağımızı bilmiyorum. Diyarbakır tarafında da tarlalar sökülmeye başlandı, dedi.

‼️Bismil'deki İkram Ağa'da da durum farklı değildi. Bir kac saatlik iyi bir yağmur şimdi yağsa belki masrafımizi kurtarabilirdik dedi!

‼️Bu kış, ulkenin her yeri kar yağışına teslim olurken biz hiç yağış almadik. Bu felaket kaçınılmazdı.

▶️Ülkede tarımda ürüne verilen desteklerin coğrafyasının saşması ürün desenini değiştirdi. Konya'da, Mardin'de Urfa'da mısırın, ayçiceginin, yonca ekiminin ne gereği vardı?

▶️Tarım destekleri yetersiz ve artık hiç bir yaraya merhem olacak nitelikte değil!

▶️Mazot fiyatlari, elektrik faturaları ve gübre fiyatalari ekilen ürünün getirisinden çok fazla!

❓Çözümler var ve bir an önce uygulamaya geçilmeli!

▶️Verimin azligina bakılmadan kuraklık toleranslı yerel çeşitlere dönülmeli! Yerli çeşitleri bankalarda saklayarak değil toprakta iklime evrilterek korumalıyız.

▶️Toprağa ve iklime uygun ürün desenine geri dönülmeli!
Mısır, ayçiçek gibi fazla su isteyen ürünlerin ekibinden vazgeçilmeli!

▶️Çiftçi destekleri ve mazot fiyatları gözden geçirilerek zaten artık toprağından vazgeçmiş çiftci toprağına geri döndürülmelidir.

⁉️Üzülsem mi sevinsem mi bilemedim. Ancak sorgülün iyi durumda olması içimi rahatlatan en güzel şeydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder