31 Mart 2018 Cumartesi

Şemse Teyze



Kitaplardan ne öğrenirsek öğrenelim yaşanmışlık ve tecrübenin yerini tutamaz!
Kültürel tarım yöntemleri konusunda öğrendiğimiz birçok yöntemi sizlerle paylaşacağımı daha önce söylemiştim. Biz eğitim vermek üzere yola çıktığımız Eryeri’nde tanıdığımız ve kendisinden çok şey öğrenmemize vesile olan Şemse Teyze'yi anlatacağım size.


Eryerinde ilk buğday ekim töreninde tanıdım onu. 3 aydır projede eğitim alan kadınlardan sadece biri. 65 yaşında ve evli Şemse Teyze’nin 9 çocuğu ve 23 torunu var.


Çocukluğundan beri toprağın içinde yaşamış. Ailesi çiftçiymis. 20 yaşında evlenmiş. Kocası ve çocukları ile birlikte hep toprakta çalışmışlar. Suriye'deyken ekip biçtikleri toprak kendilerininmiş. 


2012 yılında Turkiyeye gelmişler. Şimdi başkasının arazisinde sulamacı olarak çalışıyorlar. Bunu söylerken bile üzülüyor. Gülen yüzü, parmakları arasında sardığı ve birbiri ardına tüttürdügü tütünün tabakası surekli kucağında duruyor.


Proje süresince biz Semse Teyze’den daha çok şey öğrendik.Her bildiğini sadece aktarmakla kalmadı altın değerindeki kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel metodları uygulayarak öğretti bize. En büyük dileği Suriye’ye bir gün dönebilmek ve kızlarını görebilmek olduğunu söylüyor Semse teyze. Kitaplardan ne öğrenirsek öğrenelim yaşanmışlık ve tecrübenin yerini tutamaz diye düşünüyorum. Semse Teyze bizim için çok kıymetli! Geleceğe bırakacağımız emanetlerimiz içinde Semse Teyzenin de yaşanmışlıkları var... 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder