27 Ağustos 2018 Pazartesi



YOL NOTLARI-ANTAKYA/ KURU SOĞAN


Hani kavrulmuş soğan kokusu anne kokusu derler ya… Bizim evden o koku hiç eksik olmazdı. Bugün mesleğinde başarılı olmuş şeflere sorduğunuzda annesinin kavurduğu soğanın kokusu ile ilgili bir anısı mutlaka vardır.
💥💥💥
Yemek tariflerinde soğan varsa bakıyorum sadece miktarını yazıyorlar. Hiç cinsinden bahsedeni görmedim. Son yıllarda daha kolay ulaştığımız sarı veya beyaz soğan, mutfakta küçüklüğümüzden kalan kokusu ile pembe soğandan çok daha fazla yer alıyor. Bu bile, nerede annemin yemeğinin lezzeti dedirtecek bir ayrıntı aslında.




Sarı ve beyaz soğanlar tatlı soğanlardır. Piştikçe daha da tatlanır. Hatta et pişiriyorsanız tatlı ekşi tadı baskın olarak ete nüfuz eder. Bu sebepten ben hiç barışamadım bu soğanla. Yemek, hele ki et yemeği yapacaksam acı pembe soğan, olmazsa olmaz malzemedir benim için.
💥💥💥
Son zamanlarda bulmak da o kadar zorlanır olduk pembe soğanı! Bu yılki kış için soğan stoklamak için lezzet duraklarımızdan biri de Antakya Belen'di. Belen ve Altinozu ilçeleri pembe soğan üretim yerlerinin başında geliyor. Çuvallarca pembe soğan siparişi verdim.





Doğrarken göz yakmadığı ve pembe soğana göre daha yumuşak olduğundan kolay doğrandığından sarı ve beyaz soğan daha çok tercih ediliyor. Gün geçtikçe de tüketici için de soğan soğan olduğu için renk tercihi yapılmadan tükettiğinden pembe soğan pazarda yer bulmakta zorlanıyor. Biz beyaz ve sarı soğanı sadece salata ve mezelerde kullanıyoruz.
💥💥💥
Size tavsiyem pişirilecek en iyi soğan pembe soğandır. Pişirirken tadının önüne geçmemesi için pembe soğanı tercih edin. Bir soğan hikayesi ile bu haftayı bitirdik. İyi hafta sonları diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder